به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس رتبه بندی اعلامشده از سوی " دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران" و بازخوردهای دریافتی از مسافرین فرودگاهی،فرودگاه تبریز در بخشهای " نحوه برخورد کارکنان"، "انتظار حداقلی جهت پذیرش" و "در دسترس بودن صندلی انتظار" رتبه اول کشور و در بخشهای "کیفیت تحویل بار" ، "تمیزی و نظافت نمازخانهها" ، "کیفیت بستهبندی بار" و "تمیزی و نظافت سرویسهای بهداشتی" در رتبه های دوم و سوم فرودگاههای کشور قرار گرفته است.
رامین آذری مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: بهسازی و افزایش ۳۷ چشمه سرویس بهداشتی در ترمینالهای داخلی ، خارجی و حج و هم چنین تعویض کفی و پشتی بیش از ۸۲۰ صندلی انتظار در سالنهای ترمینال فرودگاه تبریز از جمله اقدامات انجام گرفته در راستای افزایش کیفیت خدمات فرودگاهی از ابتدای سالجاری بوده است.
وی در مورد آمار جابجایی مسافر و بار فرودگاه تبریز هم گفت: طبق اعلام "گروه آمار و اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران" در ۹ ماهه سالجاری تعداد کل مسافر جابجاشده فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز ۱۱۱۵۸۰۹ نفر بوده است که نسبت به تعداد ۹۱۹۵۰۸ نفر مدت مشابه سال قبل ، از رشدی ۲۲ درصدی برخوردار است.
به گفته مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی این میزان مسافر با تعداد ۸۷۱۰ پرواز جابجا شده اند که بیشترین میزان افزایش مسافر مربوط به پروازهای خارجی فرودگاه تبریز است که از ۱۲۱۶ پرواز در سال گذشته به ۱۷۰۸ پرواز در نه ماهه سالجاری رسیده است که حکایت از رشدی ۴۱ درصدی دارد.
گفتنیاست بر اساس نتایج "رتبه بندی فرودگاه های منتخب طرح جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی که از سوی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اعلام شد، فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در دو بخش "کیفیت خدمات فرودگاهی" و "امکانات سالن های فرودگاهی" شاخص بود.